fbpx

אטרקציות בטבע שחובה לבקר בהן

אביב הגיע, שטח בא

לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה – זו החוויה שמציע הצפון באביב. מזג האוויר בדיוק בטמפרטורה הנכונה, הטבע בשיא פריחתו ואווירה חגיגית מקשטת את העמק. ריכזנו עבורכם את עצירות החובה שיש לצפון להציע בדרך לחופשה או בדרך הביתה.

גן גורו – לקפוץ לאוסטרליה עם כל המשפחה

להגיע לצפון מבלי לבקר בגן גורו, זה כמו לאכול פלאפל בלי טחינה. יש דברים, שפשוט לא עושים. גן החיות האוסטרלי נמצא בצמוד לקיבוץ ניר דוד שלמרגלות הגלבוע. במקום תפגשו עשרות קנגורו חופשיים מסוגים שונים שניתן ללטף, להאכיל ולהצטלם איתם. מגוון גדול של תוכים צבעוניים יתיישבו לכם על הכתפיים ותוכלו להאכיל אותם בשיפודי פירות עסיסיים. בחווה האוסטרלית שעשתה את דרכה לישראל, תמצאו גם עזים ננסיות, גדיים שרק נולדו ועוד מגוון בעלי חיים אוסטרליים נדירים.
בגן תפגשו את מטפלי בעלי החיים שיעשירו לכם את החוויה עם סיפורים מאחורי הקלעים של גן חיות, על שימור מינים שנמצאים בסכנת הכחדה, טיפול בבעלי חיים, העשרות ועוד.

הביקור בגן גורו מותאם לכל הגילאים ולוקח אתכם הכי קרוב לטבע שאפשר, בלי פילטרים ובלי גדרות. כרטיס הכניסה לאתר מאפשר לכם ליהנות מכל המתחמים בחווה, ביניהם שתי צפריות, מבוך דינוזאורים פרה היסטורי, אזורי צ'יל אווט ועוד.

כותבים בווייז: גן גורו

ילדה ואמא בגן גורו

 

פארק המעיינות – הטבע במלוא הדרו

פארק המעיינות נמצא בסמוך לאתר גן השלושה, וכולל את המעיינות עין מודע ועין שוקק הנמצאים בסמוך אליו ועוד מספר מאגרי מים קסומים ונקיים כל השנה. באביב מתמלא האזור צבעים מופלאים של ירוק ופריחה, המעניקים לאזור נוף ציורי צבעוני במיוחד. את ימי האביב החמימים עוד תוכלו לנצל בטבילה במעיינות, או לטייל בשבילים הפורחים של הפארק. ניתן ליהנות מהמסלול בהליכה, ברכיבה על אופניים או לשכור רכב גולף במקום.

הפארק שופע צמחייה ומקורות מים, מעיינות ופלגי מים. לכל האתרים ניתן להגיע בקלות ובפשטות, ברגל או בהשכרת אופניים או רכבי גולף ירוקים. בפארק תמצאו גישה נוחה המותאמת גם לילדים, עגלות ובעלי מוגבלויות. אם חפצה נפשכם בלוקיישן מושלם לפיקניק, תוכלו למצוא עשרות פינות חמד בחיק הטבע שתוכלו לפרוס בהן מחצלת ולהתפעל מהנוף.

כותבים בווייז: חניון פארק המעיינות

 

כתף שאול – נוף פנורמי על העמק

כתף שאול זו אולי נקודת התצפית המרהיבה והמפורסמת ביותר בעמק, הצופה אל מרגלות הגלבוע, עמק המעיינות, עמק חרוד, בקעת בית שאן ובימים בהירים גם נראים באופק הגליל והרי הגלעד והר החרמון. הנקודה הגבוהה על ההר חושפת מרבדים שלמים של ירוק וחקלאות מקומית ושטחי מרעה עם בקר, יחד עם שדות ובריכות דגים היוצרים יחד פסיפס כל כך יפה של הטבע. גולת הכותרת של נקודת התצפית כתף שאול היא השדה המצויר, המתחלף מדי שנה ונמצא בשיא תפארתו בין החודשים פברואר עד מאי.

מומלץ להגיע לתצפית בכל עונה בשנה ובכל ביקור בצפון, כאשר עם בוא האביב תוכלו ליהנות גם מפריחת איריס הגלבוע המפורסם. במקום תמצאו ספסלי פיקניק ומסלולים נגישים לעגלות. מתאים למשפחות, זוגות המחפשים לוקיישן רומנטי, קבוצות ויחידים.

כותבים בוויז: כתף שאול

 

גשר הקנטרה – לוקיישן מושלם לקפה בשטח

אם אתם חובבי מקורות מים, חובבי צילום או פשוט מחפשים מקום חדש בטבע להתאהב בו, גשר קנטרה הוא בהחלט עצירת חובה עבורכם בצפון. הגשר נמצא על נחל חרוד ומציע ספוט חד פעמי להתבונן בו על זרימת המים בעונות הגשומות וליהנות מפק"ל קפה בעונות הנעימות יותר. בסמוך לגשר תמצאו חורשה נעימה ופסטורלית עם שולחנות פיקניק, כאשר המנגינה הנעימה של זרימת המים תלווה את השהות שלכם. החלק הזה של נחל חרוד זורם כל עונות השנה ורעש המים היוצאים מהמפל לעבר האגם הקטן מוסיפים מאוד לחוויה. ניתן להגיע למקום בדרך נוף נחל חרוד או בנסיעה דרך פארק בית שאן.

כותבים בווייז: גשר קנטרה

 

הכוכב של מחוז גוש גן? לא… כוכב הירדן

גן הלאומי כוכב הירדן מציע למבקרים מספר מוקדי עניין ומסלול רגלי המקיף את המבצר. הנקודות החשובות במקום הן שביל ההליכה לעין הידיד, גן הפסלים של האמן יגאל תומרקין, תצפיות נוף מרהיבות וגולת הכותרת – בלוואר: מבצר צלבני יחיד במינו בישראל, המשקיף ממרומי הגליל התחתון על בקעת הירדן והגלעד.

שביל הידיד יוצא מהמבצר ואורכו 1.2 ק"מ. מומלץ מאוד לטייל בו בשעות אחה"צ, כאשר השמש מאירה את הרי הגלעד. המבצר משתרע על פני 15 דונם ותוכלו להתרשם ממבצר כמעט שלם, כולל חפיר ענקי ושתי חומות וכמובן נוף נוף ועוד פעם נוף.

כותבים בווייז: כוכב הירדן

 

ואיפה ישנים?

אם קשה לכם להתנתק מהשטח ואתם מחפשים משהו קרוב לכל האתרים עם חוויה משלימה, ממליצים לכם לישון בגלמפינג החדש שנפתח בעמק המעיינות.
מדובר במתחם ענק ובו 20 אוהלים הולנדיים מאובזרים הכוללים מיטות ומצעים, שולחן אוכל ומרפסת קטנה. במרחק של פתיחת דלת ריצ'רץ' (רוכסן, בעברית) אתם שוב מתחברים אל הטבע ונהנים מנוף מדהים לגלבוע, בוסתן עצי פרי צעיר ועוד הרבה פסיליטיז שמציע המתחם. רוצים עוד פרטים על לילה – להיות וטבע, הגלמפינג החדש? הקליקו >

לילה מתחם גלמפינג
אביב הגיע, שטח בא!

צאו לטבע, תטיילו, תגלו ותיהנו מכל מה שיש לעמק המעיינות להציע.