fbpx

מה זה ריטריט, ולמה כולם מדברים על זה?

ריטריט הוא הזמן הפרטי שלנו עם עצמנו. הוא הזדמנות להכיר את עצמנו לעומק, להתבונן בחיינו, לחשוב על הדרך שבה אנו צועדים, לחוות את ההווה, להיות כאן ועכשיו, לסלוח לעצמנו על טעויות העבר, לנשום עמוק ולקבל את עצמנו כפי שאנחנו. אם נחשוב לעומק על המשמעות האמיתית של המילה ריטריט (RETREAT) ונפרק אותה לגורמים, נקבל הסבר מדויק לתופעה המרתקת שסוחפת אחריה ישראלים רבים בחיפוש אחר זמן איכות עם עצמם.

משמעותו העיקרית של הפועל TO TREAT היא לטפל. משמעותה של התחילית RE היא מחדש, שוב, פעם נוספת. ריטריט הוא טיפול מחדש. במי? בנו, בעצמנו ובעולם הפנימי שלנו. הטיפול מחדש הוא הזדמנות להתבונן בחיים מנקודת מבט אחרת, טבעית יותר, פנימית יותר. למה? מפני שרק התבוננות פנימית יכולה לספק לנו תובנות משמעותיות לגבי עצמנו ולאפשר לנו להניע שינוי אמיתי בחיינו.

 

להתנתק כדי להתחבר מחדש

הריטריט מסייע לנו להתבונן פנימה, זו בעצם התמצית של הריטרט. אפשר להשיג אותה באמצעות הפעילויות שהוא מציע למשתתפים וכן בריכוז, במיקוד, ביצירה ובשקט. הריטריט מסייע לנו לטפל בעצמנו מחדש, לחשוב על עצמנו שוב ולתת לעצמנו עדיפות כדי שנוכל לחבור אל האני הפנימי שלנו, לחזק ולהעצים אותו הרחק מהעולם החיצוני ומהניסיונות הבלתי נלאים שלו לעצב אותנו, להגדיר אותנו ואף להגביל אותנו.

אם כל זה נשמע לכם טוב, זה מפני שזה באמת טוב. כל אחד מאיתנו זקוק לזמן איכות עם עצמו מפעם לפעם כדי להתוודע אל האני הפנימי, לחזק את הביטחון, לחדש הקשר עם העצמי ולהעצים את האישיות. אפשר להשיג את כל זה גם בלי מסגרת של ריטריט – בנוחות של הבית או בפינה מבודדת בחיק הטבע, אך כדאי ומומלץ להשתתף בריטריט בהנחיית מדריכים מוסמכים באתרי נופש ייעודיים שמציעים לנופשים ריחוק מהעולם המוכר, ניתוק מלא מהשגרה והזדמנות להאט את הקצב כדי למצוא רוגע ושלווה.

אתרי ריטריט מבוקשים בארץ ובעולם מציעים לנופשים סדנאות להעצמה אישית, שיעורי מדיטציה ויוגה, הרצאות בנושאים רוחניים, אימונים גופניים מיטיבים, מזון בריא ופעילויות פנאי מעשירות. באחרונה תחומי הריטריט נעשו מגוונים יותר, והיום אפשר למצוא ריטריט אומנות, ריטריט צילום והשראה, ריטריט קולינרי, ריטריטים למנהלים בכירים ועוד.

 

ריטריט – לא לרוחניים בלבד

אתם לא צריכים להיות חובבי יוגה או ויפסנה כדי להשתתף בריטריט ולהפיק ממנו תועלת. אם אתם תוהים מה זה ריטריט, אל תבזבזו את הזמן בחיפוש אחר הגדרה מילונית. כל ריטריט מציע פעילויות שונות, וכל ריטריט נושא אופי אחר. חִשבו על הריטריט כעל חופשה אישית – רק אתם עם עצמכם (ועם עוד אנשים כמוכם) נהנים מכמה רגעים של ניתוק משגרת היום־יום ומזמן אישי שמאפשר לכם פשוט להיות וממקד אתכם בנושא מסוים או בחוויה מעשירה.

ריטריט מיועד לכולם ומאפשר לכל אחד למצוא בו את מקומו, בין שהוא נוטה לרוחניות ובין שלא. למעשה, דווקא אנשים שאינם עוסקים ברוחניות, עשויים להפיק תועלת מפסק הזמן המועיל שהריטריט מאפשר. וזוהי המטרה העיקרית של הריטריט – לאפשר לכם ליהנות מפסק זמן איכותי, לחוות רוגע ושלווה ולהתנסות בפעילויות משמעותיות שתורמות לבריאותכם הרגשית, הנפשית והגופנית, מחזקות ומעצימות אתכם.

 

לדעת לקחת פסק זמן

כולנו זקוקים לפסק זמן מדי פעם, וכולנו רוצים לחיות חיים מספקים, מלאים, רגועים ומאושרים. אך לא כולנו יודעים איך למצוא את זה או מה צריך לעשות לשם כך. ובדיוק בשביל זה נוצר הריטריט – כדי לאפשר לנו לצאת לרגע מהמרוץ ולחזור אליו מחוזקים.

חופשת ריטריט

מה עושים בריטריט?

כל ריטריט נושא אופי אחר ומציע פעילויות שונות למשתתפים. לפעמים משתתפי הריטריט מנוסים בפעילויות שהריטריט מציע, אך פעמים רבות הם מגיעים ללא ידע או ניסיון ומשתלבים בפעילות. הריטריט כשלעצמו הוא נופש עשיר בתכנים, בפעילויות, בחוויות ובהתנסויות, וכל משתתף יכול למצוא בו משהו שמדבר אליו. יש ריטריטים מודרכים אישיים, זוגיים או קבוצתיים, יש ריטריטים של יום ויש ריטריטים של סוף שבוע, שבוע, חודש ואף יותר. מרבית הריטריטים נמשכים לילה או שניים ומתמקדים בנושא מסוים.

 

מי יכול להשתתף בריטריט?

במילה אחת? כולם! לא נגזים אם נאמר שכל אחד ואחד צריך להתנסות בריטריט לפחות פעם בחיים. ולא נטעה אם נטען שדי בהתנסות אחת כדי לרצות עוד ועוד התנסויות וכדי שחופשת הריטריט החד־פעמית תיעשה הרגל שנתי מענג. ריטריט הוא הרבה יותר מחוויה אישית מעמיקה ומעשירה. חופשת ריטריט היא דבר הכרחי בחיים האינטנסיביים שלנו כיוון שהיא מאפשרת לנו לעצור הכול ולטפל בעצמנו, לטפח את עצמנו ולחזק את עצמנו. אתם יכולים להשתתף בריטריט עם בני הזוג, ואתם יכולים לצאת לריטריט גם עם המשפחה. כי אין כמו להיות בשקט ביחד, ואין כמו לטפל בעצמנו מחדש ברוגע ובנוחות הרחק מהבית ומכל מה שמוכר, בסביבה חדשה ונהדרת שמציעה קרבה לאדמה, חיבור לטבע ופעילויות שאנחנו אוהבים.

 

היתרונות של חופשת הריטריט

לריטריט יש יתרונות רבים, אך היתרון העיקרי שלו הוא ביכולתו לפקוח את עיני המשתתפים, להציע להם דרכים חדשות להיות, ללמד אותם גישות חיים חדשות, לאפשר להם לעצור, להקשיב ולהרהר, לעזור להם למצוא מיקוד כדי לחוות שלווה, להכיר להם פעילויות מועילות ומעשירות ולחבר בינם ובין אנשים דומים שחושבים כמוהם, שרוצים את אותם דברים ומוכנים להקדיש לכך זמן ולהשקיע בכך מאמץ כדי לשנות את חייהם לטובה.

 

איך לבחור ריטריט?

אם אתם חולמים על חופשת ריטריט מפנקת ומרגיעה, אתם לא צריכים להתאמץ בחיפוש אחר מקומות לריטריט או רעיונות לריטריט. אתם לא צריכים לנסוע רחוק מדי ולא חייבים להשתתף במסגרות מחייבות בהנחיית מטפלים, מדריכים או אנשי מקצוע מיומנים. הריטריט המושלם אמור למקד אתכם בחוויה ולהרחיק אתכם מהעשייה כדי שתוכלו להיות עם עצמכם, לנוח, להירגע ולתת למישהו אחר לדאוג במקומכם.

ריטריט מושלם הוא חופשה משפחתית באתר נופש שליו ושקט בסביבה טבעית ורגועה שעוטפת אתכם, מכילה אתכם ונותנת לכם להיות – פשוט להיות. חופשת ריטריט מוציאה אתכם מהמרוץ המייגע שמאפיין חופשות משפחתיות ודוחף אתכם לאין־ספור פעילויות נופש קדחתניות ומתישות. בחופשת ריטריט איכותית אתם מעבירים את שרביט הארגון לצוות המקצועי של אתר הנופש, והוא זה שמארגן לכם את הבילויים וקובע לכם את הפעילויות כדי שלא תצטרכו לדאוג, כדי שהכול יחכה לכם, כדי שתוכלו ליהנות מהרגע ולהיות נוכחים בו.

אתם לא צריכים לעשות כלום, רק לבוא, להתרפק על השלווה, להתענג על זמן האיכות החופשי, לתת לעצמכם ריטריט אמיתי ולנוח. אנחנו כבר נדאג לכל השאר.