fbpx

ההר הירוק כל ימות השנה

המקומות שלא הכרתם בגלבוע

כמעט כל פינה על הר הגלבוע היא מקום אידיאלי לפיקניק ולצילום טבע ונופים. ריכזנו לכם את כל המצפורים המיוחדים שאתם חייבים לבקר בהם אל מול הנופים המרהיבים של עמק המעיינות ועמק יזרעאל. המסע שלכם מתחיל בכביש נוף גלבוע (667) עד לקיבוץ מירב.

בואו לשאוף אוויר נקי בגובה 500 מטרים.

 

המרפסת של הגלבוע – כתף שאול

המצפה המרשים והגדול ביותר בגלבוע, בגובה של יותר מ-300 מטרים תמצאו נוף ייחודי של עמק יזרעאל ושדות עין חרוד (בחודשי האביב החקלאים יוצרים ציורי שדה מרהיבים).

המצפה מתוחזק ושמור היטב ע"י קק"ל וניתן ליהנות בו בשבילים מסודרים, מגוון מקומות ישיבה תחת עצי האורן ונוף מדהים.

לחובבי היסטוריה – במקום שבילים קטנים עם מסלול הליכה עליהן נקודת ציון היסטוריות המספרות את סיפור תבוסת שאול המלך.

המקום נגיש למכוניות וניתן לצעוד במסלול המעגלי בין עצי היער.

 

 סודי, קטן ואינטימי – מצפה החיוך

מצפה החיוך מספר סיפור עצוב ואופטימי, טל יפרח ויובל דגן ז"ל נהרגו במבצע צוק איתן והיו אוהבי אדם ואדמה. חבריהם הקימו את המצפה והחליטו לקרא לו "מצפה החיוך", כי במקום שזרעתי בו עצב גדל לו חיוך.

המצפה מתאים לעצירה עם המשפחה והחבר'ה, פינה קסומה וסודית לפיקניק מול נוף מרהיב. המצפה ממוקם מאחורי בסיס נטוש הסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע.

הוראות הגעה: בצידו הימני של הבסיס, תמצאו פתח קטן בגדר שיוצא אל שביל חצץ צר, בהליכה קצרה תמצאו את עצמכם במצפה שהנוף ממנו יעלה לכם חיוך. במקום ספסלי עץ מוצלים המסודרים בעיגול לחוויה אינטימית.

 

עולים גבוה: מצפה דובי וערן שמיר ז"ל

המצפה הגבוה ביותר בגלבוע ממוקם באמצע שביל הטורבינות. המצפה נבנה לזכרם של אב ובן אשר נפלו בהגנה על המולדת. דובי גדל בקיבוץ שדה אליהו ונהרג בתאונת אימונים ובנו ערן, נהרג בעת מילוי תפקידו.

מהמצפה ניתן להשקיף על נופי העמק אשר היו נוף ילדותו של האב, דובי שמיר.

המצפה מתנשא לגובה של כ- 600 מטרים מעל פני הים אליו ניתן להגיע דרך שביל הטורבינות (כניסה מונגשת) או דרך כביש 667 עם הליכה של 2 דקות.

המלצה שלנו: עולים למצפה דובי וערן שמיר, רואים נופים ונהנים מאוויר נפלא. את הפיקניק תשמרו למצפה אבינדב הממוקם בצידו השני של הכביש.

מצפה דובי וערן

מצפה אבינדב: שומר המסך של הטבע

אחד המקומות הנוחים לפיקניק הוא מצפה אבינדב, בחציית הכביש הראשי ממצפה דובי וערן, תמצאו מצפה נוספים עם חורשה מסודרת ובה פינות ישיבה לפיקניק משפחתי.

למי שמחפש גם טיול רגלי קצר, ניתן לטייל בשביל המעגלי שיוצא מהחניון להליכה קלילה באורך של 1 ק"מ. מיטיבי לכת מוזמנים לרדת בנחל צביה לכיוון מעיין עין מודע שנמצא למרגלות הגלבוע, מסלול זה באורך של כ-2.5 ק"מ. שימו לב שהירידה תלולה ומאתגרת, נדרש רכב נוסף שיחזיר אתכם למעלה.

 

מצפה דובי וערן שמיר

צופן וכתב חידה: מצפה ענת

מצפור ענת ממוקם ממזרח לקיבוץ מירב. המיקום המיוחד של מצפה ענת אל מול שלושה כיווני אוויר: מלכישוע, מעלה גלבוע ועמק המעיינות.

המצפה הוקם לזכרה של ענת צעירי, דוקטורנטית מצטיינת של השפה העברית ומחנכת אהובה.

ענת התגוררה בשנותיה האחרונות בקיבוץ מירב שם הגתה את רעיונותיה הייחודיים לעבודת הדוקטורט שלה. המצפה שהוקם מאפשר התנסות בחקר השפה העברית המקראית באמצעות 22 אבנים שבצידן האחד אותיות ארמיות ובצידן השני כתב עברי קדום.

האבנים יאפשרו לכם לפצח את כתב החידה שחרוט על האבן במצפה וללמוד על היסטוריית השפה העברית מימי שאול המלך.

במקום פינות ישיבה, ברז מים, דשא רחב ידיים ומקום מסודר למדורה.

 

אין ספק שהר הגלבוע מאפשר מגוון רחב טיולים וספוטים לפיקניק המשלבים היסטוריה, מורשת וחיבור לטבע.