fbpx

אטרקציות בעמק המעיינות – לצלם מסך ולשמור

עמק המעיינות הוא האזור היפה והמעניין ביותר בארץ. יש בו נופים בראשיתיים מהממים, אטרקציות מכל הסוגים ולכל הגילים ומים – הרבה, הרבה מים. מי מעיינות טהורים, זכים, צלולים, קרירים ומרעננים הם גולת הכותרת של הביקור בעמק המעיינות, וכמעט כל אטרקציה בו משלבת טבילה במקור נביעה כזה או אחר. אומנם הביקור בעמק המעיינות מתאים במיוחד לעונות החמות של השנה, אך גם בעונות הקרירות תמצאו מה לעשות כאן. מתכננים את החופשה הבאה שלכם? אתם יכולים להניח לרשימות. החופשה הבאה שלכם כבר מוכנה. הינה כמה המלצות מעניינות לאטרקציות מלהיבות שלא תשכחו במהרה – רק לצלם מסך ולשמור. מוכנים? כנסו למכונית ובואו, העמק קורא לכם.

 

פארק המעיינות בלב ליבו של העמק

את החיפוש אחר אטרקציות בעמק המעיינות תוכלו להתחיל בפארק המעיינות. פארק המעיינות – כשמו כן הוא – הוא פארק רחב ידיים ועשיר במעיינות טבעיים, בצמחייה עבותה, בפינות ישיבה, במתחמי פיקניק, בשבילי אופניים ובמסלולי קלאבקאר שנסללו במיוחד בשבילכם. אורכו של הפארק כשלושה קילומטרים, והוא מזמין אתכם לביקור חווייתי ולמסע גילויים מרתק של היסטוריה, מורשת וטבע בלב ליבה של הארץ ובמקום היפה ביותר בה. אם אתם מתכננים לבקר בפארק, אתם לא צריכים להירשם. הכניסה היא על בסיס מקום פנוי וללא תשלום. הבאתם איתכם את האופניים שלכם? אתם יכולים להיכנס לגמרי בחינם. רוצים לשכור אופניים או רכב קלאבקאר במקום? גם זה אפשרי.

שבילי האופניים ומסלולי הנסיעה יובילו אתכם בין אטרקציה לאטרקציה סביב שטחי הפארק על רק נופי העמק עוצרי הנשימה. בפארק המעיינות תוכלו ליהנות ממסלול טיול רטוב מיוחד בנחל הקיבוצים ומטבילות מפנקות בכל אחד מהמעיינות הנובעים בו – עין מודע, עין שוקק ותל שוכה. תוכלו לשבת באחד ממתחמי הפיקניק וליהנות מארוחה טעימה ומשביעה בחיק הטבע יחד עם המשפחה והחברים; תוכלו לצאת לרכיבת אופניים משפחתית במסלולים הייעודיים; תוכלו להתרווח על מושביו המפנקים של רכב הקלאבקאר ולתוּר את שׂכיות החמדה של הפארק. מרגישים שלא מיציתם את הביקור? תוכלו לשוב לפארק גם למוחרת, אנחנו לגמרי נבין.

אטרקציות בעמק המעיינות

להעפיל אל ראשו של הגלבוע

דרך נוף הגלבוע – או בשמה הרשמי 'כביש 667' – היא אחת הדרכים היפות ביותר בארץ, והנסיעה בה היא חוויה של ממש. נסיעה משפחתית בדרך היפהפייה הזאת, שאורכה כ־37 קילומטרים, מומלצת בכל ביקור בעמק המעיינות ובכל עונות השנה. המדובר במסלול הררי מפותל שעובר בין חורשות עבותות, חניונים רחבים, מצפורי נוף מדהימים ומסלולי טיול בלתי נשכחים. בקיץ תוכלו ליהנות מאוויר ההרים הצלול והנקי ובחורף מהפריחה המשגעת. מיטב הנופים של ארצנו היפה נראים מכל כיוון ומומלץ בהחלט לעצור בכל מצפור, להתרווח בכל חניון ולחלץ עצמות בכל מסלול. תוכלו לעלות על דרך נוף הגלבוע גם מצומת מעלה גלבוע, גם מצומת יזרעאל בצפון (כביש 60), גם מצומת נבות (כביש 71) וגם מצומת מרב במזרח (כביש 90). הביקור בדרך נוף הגלבוע מציע אין־ספור חוויות משפחתיות מהנות, ומומלץ מאוד להקדיש לה יום שלם. אתם לא תצטערו.

נוף מהגלבוע

אסקייפארק – חדר בריחה בטבע

אסקייפארק הוא מרכז בריחה משודרג שמציע לחובבי האתגרים וההרפתקאות לחוות חוויית בריחה ייחודית בלב טבעי של פארק המעיינות. במבנה המותאם לכך, מחכה לכם מתחם חדר בריחה, המציע להתמודד עם תעלומה היסטורית ומאתגרת במסגרת של פעילות מהנה ומלמדת.

החדר בריחה מציע חוויה חדשנית המשלבת היכרות עם הסביבה הטבעית של פארק המעיינות. הפעילות מתקיימת בכל עונות השנה, מתאימה לקבוצות חברים, משפחות או קבוצות עסקיות שרוצות לחוות את האתגר והחידוש במסגרת יחידה ומגוונת.

בגן האוסטרלי ביותר בישראל כבר ביקרתם?

גן גורו הוא האטרקציה (בה"א הידיעה) של עמק המעיינות, והביקור בו לא ישאיר אף ילד אדיש. זהו פארק אוסטרלי יחיד ומיוחד במינו בישראל, וגולת הכותרת בו היא, איך לא?, דייריו הקופצניים ארוכי הזנב – סמלה המובהק ביותר של היבשת הדרומית – הקנגורואים. בגן גורו תוכלו לראות אותם מקרוב, ללטף אותם, להאכיל אותם ואף להצטרף לפעילות טיפול מיוחדת יחד עם המטפלים שלהם. גן גורו הוא גם ביתם של בעלי חיים רבים שאופייניים ליבשת אוסטרליה כמו עיזים ננסיות, עופות קזואר, אמו, שועלים, זוחלים ותוכים ססגוניים. בחודשי הקיץ תוכלו להגיע ללינת שטח בגן ולהתנסות בפעילויות לילה מיוחדות.

מבוך פרהיסטורי – אטרקציה מעולה לילדים

רוצים ללכת לאיבוד במבוך פרהיסטורי סבוך? כנסו לגן גורו יורה והביטו לדינוזאורים הענקיים בלבן של העיניים; רוצים ללמוד על אורחות חייהם של הילידים האבוריג'ינים? בימי שלישי וחמישי בשעות אחר הצוהריים תוכלו לפגוש נציג של האוכלוסייה המרתקת ביותר באוסטרליה שיספר לכם בעברית צחה מעשיות ילידיות ואגדות עם מרתקות; רוצים להצטלם עם תוכים צבעוניים? כנסו לצפריית הלורים והכירו עשרות מינים של תוכים פטפטניים; רוצים להפסיק לקרוא ולהגיע לגן גורו? למה אתם מחכים? הגן פתוח, ואנחנו מחכים רק לכם.

מבוך גן גו-יורה

 

הסחנה – הרבה יותר משכשוך חמים ומפנק

על מה אתם חושבים כשאתם חושבים על הסחנה? תנו לנו לנחש – אתם חושבים על שכשוך חמים ומפנק בבריכות הטבעיות המדהימות ביותר בארץ? יודעים מה? הסחנה הוא הרבה יותר מזה. אז נכון שאי אפשר להגיע לעמק המעיינות בלי לבקר בסחנה ובלי לקפוץ לאיזו בריכה חמימה ומזמינה, אך אתם ממש לא צריכים להסתפק רק בזה.

הידעתם שבסחנה יש שני מוזאונים שמלמדים על ההיסטוריה המרתקת של עמק המעיינות ועל המורשת הייחודית שהעבירו תושביו מדור לדור? מוזאון אתר חומה ומגדל ומוזאון לארכאולוגיה ים־תיכונית ילמדו אתכם על אורחות החיים בעמק בעת העתיקה, על ההיסטוריה של ההתיישבות בו ועל האירועים הסודיים והמרתקים שהתרחשו בו בימים שלפני קום המדינה. התרשמתם? זה לא הכול. בסחנה תמצאו גם טחנת קמח עתיקה ושרידים ארכאולוגיים מתקופת השלטון הרומי בארץ. השכלתם? עכשיו אתם יכולים לקפוץ למים ולהעריך את ראשוניותה, את יופייה ואת ייחודיותה של אדמת העמק.

 

אטרקציות בעמת המעיינות

 

להיות ספונטניים ולהנות מאטרקציות בעמק המעיינות

כפי שכבר הבנתם, ביקור בעמק המעיינות אינו מצריך מחקר מקיף, תכנון מקדים והכנה מראש. אתם יכולים פשוט להגיע, לספוג את האווירה ולהחליט לאן לפנות. עמק המעיינות קורא לכם להיות ספונטניים ומבקש שתזרמו עם כל מה שהוא מציע. בין אין־ספור המעיינות, השבילים, המסלולים והאטרקציות בעמק המעיינות תוכלו למצוא את מה שמתאים לכם ביותר וליהנות מכל רגע. אנחנו מבטיחים לכם שאת הביקור בעמק לא תשכחו במהרה ולא תרצו לעזוב כל כך מהר. אז מה דעתכם? מוכנים להכניס קצת ספונטניות לחיים ולהגיע לאטרקציות עמק המעיינות? אז תארזו את בגדי הים, הכינו את הצידנית, כנסו לאוטו וחפשו את המסלול המהיר ביותר לעמק המעיינות.