fbpx

אטרקציות בגלבוע ובסביבה

מחפשים אטרקציות באזור הגלבוע? לפני שנכוון אתכם לכל מוקדי המשיכה שהמקום המדהים הזה מציע, נספר לכם שהגעתם לאחד המקומות היפים והמטוילים ביותר בארץ, אבל זה בטח לא מפתיע אתכם. בין שכבר ביקרתם באזור הגלבוע ומכירים אותו היטב, ובין שאתם לא מגיעים אליו הרבה אבל רוצים להתחיל, המידע הזה הוא בשבילכם. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על האטרקציות המובילות בגלבוע. אתם לא צריכים לעשות שום דבר, רק להיכנס למכונית ולהגיע. מוכנים? צאו לדרך.

טיולי פריחה בגלבוע

אחד ממסלולי הפריחה המוכרים ביותר בגלבוע הוא שביל האירוסים בהר ברקן (בעונה הנכונה כמובן). שביל זה מתאים למטיילים בכל הגילאים. מסלול בדרגת קושי קלה אורכו כקילומטר, ואפשר לצעוד בו במשך שעה או יותר לפי הצורך והרצון. חשוב לשים לב שהמסלול אינו מעגלי. השביל לא מתאים לעגלות אז כדאי להביא את זה בחשבון ולהגיע עם מנשאים לקטנטנים. הזמן המומלץ בשנה לצעידה נעימה בשביל הוא מסוף החורף עד תחילת האביב. למה? כיוון שאירוס הגלבוע היפהפה פורח בין החודשים מרץ לאפריל מדי שנה וצובע את ראשו של הגלבוע בגוון סגול מרהיב שאי אפשר להסיר ממנו את המבט. אפשר כמובן לצעוד בשביל לאורך השנה ולחזות בפריחה מדהימה מסוגים שונים. מלבד האירוסים אפשר למצוא בצידי השביל גם חרדל לבן, מקור החסידה, פשתה שעירה, קחוון ועוד. אך אם אתם נאמנים לאירוס הגלבוע המפורסם, חפשו אותו בחורף.
איך מגיעים? ווייז: 'הר ברקן מעלה גלבוע' או 'חניון הר ברקן'. יש לצעוד מאה מטרים מהחניון ועד לשביל המסומן בירוק.

 

חוות הרוח בגלבוע

אי אפשר לדבר על אטרקציות בגלבוע בלי לדבר על חוות הרוח ובלי להגיע אליה ולהתפעל מהנוף הנשקף עד להרי הגלעד שבירדן. חוות הרוח היא מרכז להפקת אנרגייה ממקורות טבעיים כמו רוח, שמש ומים. במקום תמצאו מרכז מבקרים גדול ונעים שיציג לכם את החזון של הפרויקט. ממרכז המבקרים תוכלו לצאת לפעילות מודרכת בחוץ בין טורבינות הרוח או להישאר בפנים וליהנות מכוס קפה ומנוף עוצר נשימה.
איך מגיעים? ווייז: 'מרכז מבקרים ע"ש שלמה שמלצר, חוות רוח מעלה גלבוע'. היכונו להתפעל.

חוות הרוח בגלבוע

 

עין יזרעאל ותל יזרעאל

אפשר לומר בוודאות שעין יזרעאל הוא אחת מפינות החמד הקסומות ביותר באזור הגלבוע. עין יזרעאל הוא מעין של מים זכים וקרירים שנובעים לתוך בריכה מלאכותית למרגלות תל יזרעאל. שני האתרים נמצאים בסמוך לקיבוץ יזרעאל והשביל המוביל אליהם מהקיבוץ מסומן בצבעי כחול לבן.
תל יזרעאל הוא אתר ארכיאולוגי שטומן בחובו שרידים של יישובים קדומים לרבות העיר הקדומה יזרעאל שבה נבנה הארמון של המלך אחאב. מראש התל אפשר ליהנות מתצפית מרהיבה אל עמק המעיינות כולו. עין יזרעאל הוא כאמור מעיין יפהפה שנובע לבריכה גדולה ומוצלת. תוכלו לעשות פיקניק נחמד בין העצים וגם להיכנס לטבילה מרעננת או לשכשך רגליים.
איך מגיעים? ווייז: 'תל יזרעאל' או 'עין יזרעאל'. יש חניה מסודרת ליד המעיין.

 

אטרקציות בעמק המעיינות הקרוב

עמק המעיינות הוא שם נרדף לאטרקציות בגלבוע ובסביבה. אי אפשר לדבר על הגלבוע בלי לדבר על עמק המעיינות ולהפך; והאמת היא שממש לא צריך. הגעתם לאזור הגלבוע ואתם מחפשים מה לעשות? קפצו לעמק המעיינות, אתם כבר תבינו על מה אנחנו מדברים.

 

גן גורו

גן גורו הוא ההזדמנות שלכם לבקר באוסטרליה מבלי לצאת מהארץ. מדובר בגן החיות האוסטרלי היחיד בארץ שמזמין אתכם לפגוש מקרוב את בעלי החיים המזוהים ביותר עם היבשת הרחוקה – להקת קנגורו, עופות מיוחדים, יונקים מרתקים וזוחלים אוסטרליים נדירים – וגם להתנסות במסע מרתק אחורה בזמן לעולם היורה ולאוכלוסיית הדינוזאורים שאכלסה אותו. מוכנים להתרגש יחד החברים הקרובים־ רחוקים מאוסטרליה? בואו, הם מחכים.
איך מגיעים? ווייז: 'גן גורו'. מתאים לכל הגילאים בכל עונות השנה (לילדים שלכם ולילדים שבכם!)

אטרקציות בגלבוע ובעמק המעיינות

 

פארק המעיינות

פארק המעיינות הוא גולת הכותרת של עמק המעיינות. מה תמצאו בפארק? מכלול של מעיינות נובעים בטמפרטורה נעימה כל השנה, נוף משגע, את ראשו של הגלבוע כמובן ושבילים רבים למטיילים ברגל, לרוכבים באופניים ולנוסעים ברכבי גולף חשמליים וירוקים שניתן להשכיר בכניסה לפארק. הכניסה לפארק היא ללא עלות, אך ניתן להשכיר אופניים ורכבים חשמליים ויותר ממומלץ לעשות זאת- כך ניתן להספיק לחוות את הפארק כולו ולהנות מכמה מעיינות מבלי להתעייף. מוקדי העניין העיקריים בפארק המעיינות הם נחל הקיבוצים, עין מודע, עין שוקק ותל שוכה. אתם יכולים לבקר בכל האתרים או להתמקם על גדת מעיין נבחר. לא הספקתם לראות הכול? לא נורא, השבת הבאה כבר מחכה מעבר לפינה.
איך מגיעים? ווייז: 'פארק המעיינות'. אל תשכחו בגד ים, מגבות ורישיון נהיגה להשכרת רכבים!

פארק המעיינות

 

אסקייפארק – חדר בריחה בטבע

אסקייפארק בעמק המעיינות הוא הדובדבן שבקצפת של כל האטרקציות בגלבוע ובסביבותיו, ובאמת שלא כדאי לוותר עליו. מדובר במשחק בריחה היחיד בארץ שהתפאורה שלו היא חיק הטבע, כן כן, הכל מתרחש בטבע! המשימה העומדת במרכז האטרקציה היא הגנה על היישוב היהודי ההיסטורי בארץ ישראל. כן, ההיסטוריה בכבודה ובעצמה מבקשת מכם עזרה, ואתם לא יכולים לסרב. מוכנים לנסות לפתור את התעלומה? היא לא פשוטה, ראו הוזהרתם!

 

הגלבוע ועמק המעיינות – הלב הפועם של הארץ

אנחנו יכולים להמשיך בלי סוף כדי לתאר את האזור היפה ביותר בארץ, אבל באמת שחבל על המילים. את כל מה שיש לנו לספר אתם כבר תראו בעצמכם. יש מספיק אטרקציות ליותר מיום אחד כפי שכבר הבנתם, אז תמיד תוכלו להשאר ללילה באירוח כפרי ניר דוד או בגלמפינג לילה המפנק שלנו לחווית טבע עוצמתית. אז אל תבזבזו זמן; האטרקציות המדהימות בגלבוע ובעמק המעיינות מחכות לכם. הכינו את הצידנית ואת בגדי הים, היכנסו למכונית ובואו. נתראה!