fbpx

מסלולי טיול בעמק המעיינות


אזור עמק המעיינות בבקעת בית שאן הוא אחד האזורים היפים ביותר בארץ, וזאת הודות לשפע המים הזורמים בו והמעיינות הרבים המייחדים אותו, הנובעים מבטן האדמה לאורך כל השנה. טיילים ממוצעים המבקרים בעמק המעיינות, נרתעים לרוב מהחום המאפיין את העמק בקיץ ומהקור של ימות החורף ומעדיפים דווקא את מזג האוויר הניטרלי בעונות המעבר.  עם זאת, אין כמו טבילה נעימה ומרעננת באחד ממעיינות העמק דווקא כשהטמפרטורות נוסקות, ואין כמו נסיעה נעימה, חמימה ופתלתלה בכביש ההררי המעפיל אל הגלבוע בימי החורף הגשומים כשהכול מסביב ירוק, פורח ומזמין.

עמק המעיינות מארח אותנו באהבה לאורך כל ימות השנה ומעניק לנו – לכל אחד מאיתנו – טבע פראי ונופי בראשית. אז אם חשקה נפשכם במסלולי עמק המעיינות, ואם אתם רוצים ליהנות מהעמק ומכל מה שיש לו להציע, בחרנו לכם שישה מסלולים טיול קלילים ומפתיעים שמתאימים גם לטיילים ותיקים ומנוסים וגם למשפחות חובבות טבע, וכמעט הכול בחינם כדי שתוכלו לגמוע בהנאה את נופי העמק הקסומים.

מעיין עין מודע

עין מודע הוא המעיין הגדול ביותר בעמק המעיינות. כִּתבו בווייז "עין מודע" ותגיעו לשם בקלילות או לחילופין נווטו ל"חניון פארק המעיינות", ובאמצעות רכב גולף תוכלו להתנייד ברחבי הפארק ולהגיע למעיין עין מודע הקסום. אם החלטתם ללכת רגלית לעין מודע, הוייז יוביל אתכם לאזור חנייה שממנו תוכלו להמשיך בהליכה של 300-400 מטרים עד לאתר. הדרך למעיין הונגשה, והיא מתאימה לביקור עם עגלות, מקלות הליכה וכסאות גלגלים. מדובר בבריכה גדולה בעומק מקסימלי של 1.6 שאפשר להשתכשך בה בהנאה עם כל המשפחה. אף שסביב המעיין הותקנו שולחנות פיקניק, המקום אינו מוסדר ואין בו תאורת לילה, שירותים או מקלחות.

עמק המעיינות מסלולים מומלצים

המפלים הלבנים (עין הנצי"ב)

כל מי שמוקסם מהשם – המפלים הלבנים – יכול לכתוב בווייז "המפלים הלבנים עין הנצי"ב" ולצאת לדרך. מדובר בתחנת טבילה נוספת, אחת מיני רבות שעמק המעיינות נודע בהן. לפני שאתם מגיעים, בִדקו אם יש זרימה במעיין כיוון שלעיתים מימיו מוסתים להשקיית השדות באזור, ואז הוא יבש לגמרי. אז במה בעצם מדובר? מדובר בפינת חמד קסומה ומופלאה, נסתרת מהעין. מעיין נובע הזורם בפלג קטן בין עצים וסלעים. זרימתו בין מפלסי הקרקע יוצרת שצף לבן, ומכאן השם. אפשר לטבול במים, לשבת בין העצים, להתנדנד בנדנדת העץ שהותקנה באדיבות תושבי האזור. המפלים הלבנים הם שְׂכִיית חמדה קטנה בלב עמק המעיינות, ולא כדאי לוותר עליה.

מסלולי טיול בעמק המעיינות

בריכת אבוקה

בריכת אבוקה הסמוכה לקיבוץ כפר רופין היא בריכת אגירה האוגרת את מימיו של נחל אבוקה. אם אתם מעוניינים לחוות את הטבע הפראי, רִשמו בווייז "בריכת אבוקה" ותניעו. מדובר בבריכה גדולה מאוד באזור שאינו מוסדר, ולפיכך הוא די שקט ורגוע. אפשר להחנות את הרכב ממש על גדת הבריכה וליהנות משחייה מענגת למדי. כיוון שבימי הקיץ הלוהטים ייתכן עומס מבקרים, מומלץ להגיע אליו בשעות הבוקר המוקדמות וליהנות מהיופי והשלווה בו.

מסלול בעמק המעיינות - בריכת אבוקה

מרכז הצפרות קיבוץ כפר רופין

"מרכז הצפרות כפר רופין" – כשמו כן הוא בווייז – מוכן לארח באהבה רבה את חובבי הציפורים שבכם. פארק הצפרות נמצא מצפון לבתי הקיבוץ, והוא משתרע על שטח של ארבעים דונם. עמק המעיינות הוא אזור חנייה חשוב לציפורים נודדות (כחמש מאות מיליון ציפורים בעונת הנדידה!), וכן לציפורים שחורפות באזור. פארק הצפרות מציע למבקרים סיורי צפרות מסקרנים למשפחות ולקבוצות בליווי מדריכי צפרות מומחים. מדריכי מרכז הצפרות ישמחו לחלוק איתכם שפע של מידעים על אופיו של האזור כמוקד משיכה לציפורים ועל הציפורים עצמן. כמו כן תוכלו להשתלב בסדנאות צילום של טבע וצפרות, בסיורי לילה ובפסטיבל הצפרות השנתי.

מרכז צפרות כפר רופין

 

קניון בזלת נחל חרוד

קניון הבזלת הוא פארק חביב עם אזורי פיקניק ובו תצפית מרשימה על קניון נחל חרוד והמפלים השוצפים שלו. אז אם אתם מעוניינים במקום מושלם להפסקת קפה חמימה בחיק הטבע, רִשמו בווייז "קניון הבזלת", קחו את ערכת הקפה ובואו. המקום נגיש, מטופח ונקי ויש בו מספיק מקום לכולם. תוכלו לטייל על הגשר התלוי שהוא נקודת התצפית היפה ביותר על הנחל והמפלים, ובימי הקיץ הלוהטים תוכלו להוסיף גם טבילה מרעננת בנחל חרוד.

קניון הבזלת - מסלול טיול בעמק המעיינות

השביל הרטוב – פארק המעיינות

השביל הרטוב בפארק המעיינות הוא מסלול טיול קליל העובר בתוואי של מים רדודים לכל אורכו. המסלול אינו ארוך, כרבע שעה הליכה, ואינו מחייב כניסה בתשלום לפארק המעיינות. כל שעליכם לעשות הוא לבקש מווייז מסלול נסיעה ל"חניון פארק המעיינות", להחנות את הרכב ולצעוד כמה מאות מטרים עד לעין שוקק – שם מתחיל המסלול.  השביל הרטוב מתאים לכל בני המשפחה מקטן ועד גדול ומומלץ לכל מי שרוצה להצטנן קצת מחומו של הקיץ. המים רדודים ומגיעים עד הקרסוליים, והתוואי כולו מוזן מעין שוקק הסמוך. השביל הרטוב מסתיים בסמוך לבריכת טחנת הקמח הישנה, ושם תוכלו לערוך פיקניק משפחתי נחמד.

השביל הרטוב בעמק העמיינות

אחריי לעמק המעיינות

עמק המעיינות מחכה לכם בכל ימות השנה ומציע שלל מסלולי טיול ותיירות בחינם לנוחותכם ולהנאתכם. המים הנובעים הקרירים והנעימים מציעים לכם חוויה רטובה ומרעננת בקיץ והפארקים רחבי הידיים מזמינים אתכם לנשום אוויר עמקים צלול וקר בחורף. רק אל תשכחו להשאיר את הטבע בדיוק כפי שמצאתם אותו – נקי, יפה ומזמין. תיהנו!

מסלולי עמק המעיינות

 

ואיפה ישנים? הכירו את לילה

אחרי יום שלם של טיולים ונסיעה מאתר טבע לאחר. לפעמים כל מה שמתחשק הוא להישאר לישון קרוב ולא להתחיל נסיעה חזרה הביתה, שלא להזכיר את הפקקים שמחכים באזור המרכז.

בעמק המעיינות תמצאו מגוון רחב של פתרונות לינה, מאירוח כפרי בקיבוצים ועד דירות להשכרה. אחד הפתרונות החמים שמטיילים גילו לאחרונה הוא לינת שטח בגלמפינג, מה שמאפשר למטיילים גם ליהנות מהטבע ומאווירת השטח, וגם לישון כמו שצריך על מיטה איכותית ומזרונים עם מצעים נקיים.

אז לפני שאתם מניעים את האוטו בחזרה הביתה, כדאי שתכירו את מתחם גלפמינג – לילה להיות וטבע, אתר חדש הכולל 20 אוהלים הולנדיים בנויים וממוזגים עם ריהוט ומיטות ואפילו שולחן אוכל.

לילה להיות וטבע

אתר לילה קרוב לכל המסלולים השווים שיש בכתבה. תיהנו!