fbpx

טיול אופניים בעמק המעיינות


אין ספק שעמק המעיינות הוא אחד העמקים הציוריים והמרהיבים ביותר בארץ ואחד האזורים המומלצים ביותר לטיולי אופניים. העמק עשיר במים זורמים ובמעיינות שופעים שצובעים אותו בצבעים עזים ומפיחים בו חיים. רוכבי אופניים מושבעים מגיעים לעמק מכל הארץ בחיפוש אחר מסלולי רכיבה ייחודיים – מאתגרים ליחידים או נינוחים למשפחות – ותמיד מצליחים לגלות מסלול חדש. וזה מה שמיוחד בעמק המעיינות – בכל ביקור בו אפשר לגלות שביל חדש, ובכל רכיבה אפשר לנסות מסלול אחר.

אם אתם מגיעים לעמק לקראת סוף הסתיו או בחורף, אתם יכולים ליהנות מרכיבה נינוחה באוויר הצלול, לצד הפריחה הצבעונית במסלולים מקסימים. ואם אתם מגיעים באביב או בקיץ, מומלץ שתתחילו לדווש בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב. אך גם אם תדוושו בצוהרי היום, המעיינות הקרירים שתמצאו בדרך יעזרו לכם להתרענן במהירות ולהמשיך הלאה. עמק המעיינות הוא המקום האידיאלי לרוכבי אופניים שלא מפחדים מאתגרים אך גם לרוכבים שרק רוצים ליהנות מרכיבה נעימה בנוף המיוחד. את התפאורה הטבעית של העמק הכוללת נופים פראיים, מים זכים ומרחבים פתוחים, אי אפשר להחליף באף תפאורה אחרת.

ולכן אם מתחשק לכם לדווש בגן העדן של עמק המעיינות, אתם מוזמנים להעמיס את האופניים על המכונית, להצטייד במים ובאוכל ולהגיע. הינה 5 מסלולי רכיבה מדהימים בעמק המעיינות שלא תרצו להיפרד מהם.

1. מסלול עין מודע

רוצים להכיר את המעיין הגדול ביותר בעמק המעיינות מזווית ייחודית? בואו לעין מודע עם האופניים. עין מודע הוא חלק בלתי נפרד מפארק עמק המעיינות, והכניסה לפארק עם אופניים חינמית לגמרי. החנו את המכונית בחניון הגדול ודוושו עד למעין בשביל המונגש.

אתם מוזמנים לטבול במים לפני שתתחילו את הדיווש הרציני, אך אם אתם מגיעים בשיא החורף, תוכלו למצוא פינת פיקניק ליד המים וליהנות מפיקניק רגוע. הדיווש בפארק קל ונעים ומתאים לרוכבי אופניים בכל הגילים. הילדים אוהבים לרכוב? הביאו אותם לטיול הרכיבה ותיהנו לא רק מהמסלול לעין מודע אלא גם משאר המסלולים הממשיכים לעין שוקק ולתל שוכה. מדובר בשטח רכיבה עצום שמספיק ליום שלם ואפילו יותר (תלוי כמה זמן אתם מקדישים לשכשוכים). שווה להגיע.

2. סינגל רום הגלבוע – דיווש מאתגר בשטח

טיול אופניים בעמק המעיינות יכול להיות נעים, אך גם קשוח למדי. איפה אפשר למצוא מסלול רכיבה קשוח? בסינגל רום הגלבוע. סינגל הגלבוע הוא ללא ספק אחד ממסלולי הרכיבה שרוכבי השטח המושבעים אוהבים במיוחד. הוא גם אחד המסלולים המושקעים בארץ, וזה לא מפתיע.

הסינגל הוא תוצר של שיתוף פעולה בין כמה רשויות ובהן קרן קיימת לישראל, רשות ניקוז הנחלים ירדן דרומי ומועצה אזורית גלבוע. למה הוא נחשב מסלול רכיבה מושקע? כיוון שההשקעה בו מתמשכת ובאה לידי ביטוי בחציבת המסלול באזורים שונים, בעבודות בנייה לאורכו, בתקנת גשרונים באזורים בלתי עבירים ובטיפוח נקודות התרעננות מקסימות. סינגל הגלבוע מתאים לרוכבים המיומנים ברכיבת שטח ברמות שונות. הוא מאתגר מאוד אך לא מסובך מדי או מסוכן.

רוכבים מתחילים יכולים בהחלט ליהנות ממנו ולהתוודע לרבגוניות המיוחדת שלו.

3. רכיבת כבישים למיטיבי דיווש – דרך נוף הגלבוע

אם האתגר של סינגל רום הגלבוע לא הספיק לכם, אתם מוזמים להרים את העיניים למעלה; כן, למעלה. רואים את הכביש ההררי המטפס במעלה הרכס? קוראים לו דרך נוף הגלבוע, והוא יספק לכם את אתגר הרכיבה של החיים.

האמת היא שלא מדובר במסלול רכיבה חדש; רוכבים מיומנים מכירים אותו כבר שנים, אך הם בדרך כלל מכנים אותו בכינוי המפוקפק 'מסלול שלוש העליות'. ונראה לנו שאתם יכולים להסיק על רמת הקושי של המסלול מהכינוי שניתן לו. אז איפה מתחילים? אפשר להגיע אל כל אחת מהעליות מתחנת הדלק של קיבוץ בית השיטה.

השאירו שם את המכונית והתחילו לרכוב עד למעלה נורית (ליד חוות התבלינים), זאת העלייה הראשונה. לחלופין תוכלו לרכוב עד למעלה גלבוע או עד למעלה מירב (העלייה הדרומית ביותר). קחו נשימה עמוקה, כי העליות לא פשוטות. אבל אם תצליחו לעשות אותן, תצליחו לעשות הכול.

רכיבת כבישים בגלבוע הוא מעין חניכה לרוכבים ששואפים לגדולות. דרך נוף הגלבוע נוחה לרכיבה ומתאימה גם לרכיבה קבוצתית. ומה לגבי הנופים? טוב נראה לנו שמיותר להכביר מילים על כך. עדיף שתתרשמו מהנופים בעצמכם תוך כדי דיווש. מוכנים? קדימה לעלות.

4. לרכוב עם ציפורים במרכז הצפרות בקיבוץ כפר רופין

'מרכז הצפרות כפר רופין' מארח מדי יום – ובעיקר בעונת הנדידה – המוני צפרים חובבים ומקצועיים. הפארק רחב הידיים משתרע על שטח של ארבעים דונם ונמצא מצפון לבתי קיבוץ כפר רופין. אפשר ליהנות מהליכה רגלית נעימה ברחבי הפארק, ואפשר גם ליהנות מרכיבת אופניים משודרגת.

למה משודרגת? כי הפארק יושב בלב ליבו של עמק המעיינות, והוא עצמו אזור חנייה מדהים לציפורים נודדות (כחמש מאות מיליון בעונה) וכן לציפורים שמעבירות בו את החורף. רוצים לרכוב לבד או בקבוצה? מרכז הצפרות ישמח לארח אתכם ולחלוק איתכם מידע על הדיירים המרתקים המתארחים בו.

5. קניון הבזלת נחל חרוד

קניון הבזלת נחל חרוד הוא פארק נחמד שיש בו גם אזורי פיקניק, גם תצפית מהממת על הנחל ועל המפלים שלו וגם מסלול רכיבה קצרצר לאורך הנחל. רוצים לרכוב במקום מושלם ולעניין את כל המשפחה בפעילות הרכיבה? בואו עם האופניים לקניון הבזלת בנחל חרוד. המקום מטופח, נגיש ונקי, ויש בו המון מקום לכולם. אל תשכחו להתחיל את הרכיבה בפיקניק משפחתי מגבש ובטבילה מרעננת בנחל. בעצם, את הטבילה המרעננת אתם יכולים לשמור לסוף. זה משתלם יותר.

לדווש בעמק המעיינות

עמק המעיינות מציע לכם שלל מסלולי רכיבה חינמיים לרוכבים בכל הרמות. המעיינות הנובעים יעזרו לכם להתרענן בימים הלוהטים של הקיץ, והנופים המופלאים יעצימו את חוויית הרכיבה שלכם בקור של החורף. מוכנים לדווש בעמק המעיינות? אל תבזבזו זמן; בחרו במסלול המתאים, הכינו את האופניים, כנסו למכונית וצאו לדרך. העמק מחכה לכם.

תפריט נגישות