fbpx

חורשת גדעון - פארק החושים

מקומות מומלצים לטיול

יצאנו לבדוק אם כל החושים שלנו עובדים בפארק החושים בחורשת גדעון שהוקם ע"י רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי ומועצה אזורית גלבוע


אזור העמקים והגלבוע ידוע כאחד מהמקומות הפופולריים לטיול בצפון הארץ. השילוב בין הטבע הפתוח לבין האטרקציות השונות שמציע העמק מזמין המוני מטיילים, זוגות ומשפחות עם ילדים לבלות ביום כיף, חופשה או קמפינג באזור.

לאחרונה הוקם בלב חורשת גדעון, שסמוך ליישוב גדעונה, פארק חושים חדש וקסום, עם חנייה חופשית בשפע, מים, ומתקנים שגם מבוגרים יימצאו בהם הנאה רבה.
כחלק מפיתוח אזורי של רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי והמועצה האזורית גלבוע, הוקם הפארק בלב חורשת גדעון שעל נחל חרוד הכולל פינות ישיבה ושולחנות פיקניק, עצים שעושים הרבה צל ושבילים לטיול.

בין אם אתם מגיעים במיוחד לכאן או מחפשים לשלב עוד אטרקציה של שעתיים-שלוש בטבע הפתוח, חורשת גדעון היא מקום מצויין להעביר בו את הזמן. טיול רגלי במסלול מסודר שייקח אתכם למקומות היפים שבחורשה.

מגלשת הענק בפארק החושים

בפארק, שגודלו כ-7 דונמים, תמצאו מגלשת ענק באורך של מעל ל-10 מטרים, המתאימה גם למבוגרים. העלייה למגלשה באמצעות מדרגות אבן גדולות. רגע לפני שמתגלשים כדאי לעצור ולהביט על הנוף היפיפייה שנשקף מהגבעה – ממזרח הר הגלבוע, ממערב הרי גלעד ומסביב שדות העמק שבכל עונה מתחלפים צבעם לפי סוג הגידולים.
מתקנים נוספים שתמצאו במקום הוא צינור הניקוז שמאפשר מעבר בתוכו, שלולית חורף, "בור אש" ומתקן ליצירת תקשורת דרך צינור שעובר מתחת לאדמה. בנוסף יש גם מתקן טיפוס על גבי בולדרים טבעיים ומתקן שיווי משקל מגזעי עץ טבעיים.

 

 

ויש גם היסטוריה

חורשת גדעון נקראת על שמו של השופט המקראי גדעון בן יואש. הסיפור המוכר שבו גדעון הציל את ישראל וקבע כי המחנה שלו יהיה במעיין חרוד, מקום עם אספקת מים קבועה.
במקום גם שרידי טחנות קמח עתיקות שפעלו עוד בראשית המאה ה-20, הטחנות שימשו את חלוצי העמק לטחינת גרעיני החיטה.

 

כמה טיפים לפני שמניעים את הרכב

שדרוג משמעותי לטיול בחורשת גדעון הוא להביא לילדים אופניים מהבית שייסעו לאורך השבילים הלוך ושוב, אתם בינתיים יכולים לפרוס מחצלת וליהנות מהנוף שמסביב וכמובן מהשקט ומצלילי פכפוך מי נחל חרוד.

אם אתם מחפשים עוד מקום לטייל בו, כדאי להכיר את פארק המעיינות וגן גורו, שממוקמים בסמוך לקיבוץ ניר דוד, במרחק של 10 דקות נסיעה מפארק החושים.

 

איך מגיעים לחורשת גדעון?

חפשו בווייז "חורשת גדעון" (הכניסה קצת לפני יישוב גדעונה), יש להחנות בתחילת המסלול ולהמשיך רגלית כ-150 מטרים לאורכו של נחל חרוד, עד שתראו את הפארק.