fbpx

מעיינות שאתם רוצים להכיר בעמק המעיינות

מה יש בעמק המעיינות שכל כך מושך אותנו? נראה שהתשובה די ברורה לא? יש בו מים נובעים! אזור עמק המעיינות התברך בשפע של מעיינות מים חיים ונובעים כבר אלפי שנים. הם בטמפרטורה של 25 מעלות כל השנה, מרעננים ומפנקים, ומציעים מפלט מהחום הישראלי. ובעיקר, המעיינות הללו מאפשרים בילוי קיצי חינמי בחיק הטבע. יכול להיות יותר טוב מזה?

כולנו מכירים את עמק המעיינות ומרביתנו התנסינו בטבילה קיצית מענגת לפחות פעם אחת באתרי הטבילה המוכרים בו. בקיץ, כשבחוץ חם, אנחנו מחפשים מפלט טבעי מהחום, עמק המעיינות הוא המקום המועדף עלינו, ובצדק. אפשר להעביר במעיינות העמק יום שלם – מבוקר עד ערב – וליהנות מבילוי משפחתי רטוב שאי אפשר למצוא באף מקום אחר בארץ. אבל מה אם נספר לכם שעמק המעיינות יכול להציע לכם גם טבילות שקטות ושלוות בפרטיות מלאה (כמעט) ובמעיינות נסתרים שרק מעטים מכירים? סקרנים? נו בטח! בואו נצא יחד לעמק המעיינות ונכיר את  המעיינות המיוחדים שעדיין לא הכרתם.

עין נזם (חונזיר)

כדי לחוות נוף בראשיתי אמיתי ומעיין כמעט בתולי כתבו בוויז "עין נזם" והגיעו אל אחד מהמעיינות היפים בעמק. המעיין נמצא בסמוך לקיבוץ שדה אליהו. הוא יחסית גדול, עמוק ומגיע לשני מטר וחצי בנקודה המרכזית שלו. מסיבה זו, רצוי להשתכשך קרוב לגדותיו ולא לתת לילדים להתרחק בשחייה. כיוון שקרקעיתו בוצית, כדאי להיכנס למים עם סנדלי טיולים מתאימות. על גדת המעיין יש פרגולה בנויה שנותנת מעט הצללה. יש המון מקום לפרוס בו מחצלות פיקניק, אז אל תשכחו להעמיס את הצידנית בכל טוב.

עין נזם מעיין בעמק המעיינות

עין יהודה

רוצים להינות משרותי הצלה בעונת הרחצה? רשמו "עין יהודה" בוויז ותגיעו למעיין מקסים שנמצא בסמוך לקיבוץ עין הנצי"ב ומתאים לטבילה מרעננת בכל הגילים. מדובר במעיין גדול ועמוק במקומות מסוימים. לכן, שימרו על הילדים משחייה במקומות העמוקים. הגישה למעיין נוחה, ויש בקרבתו חניית עפר רחבה. זהו מקום רחצה מושלם ויפהפה, ויש אומרים שהוא מוביל ביופיו על כל שאר המעיינות בעמק המעיינות.

 

המפלים הלבנים בעין הנצי"ב

רוצים להשתכשך במי מעיין קרירים שמקבלים זרימה בלתי פוסקת ממפלי מים שוצפים וקוצפים? כתבו בוויז: "המפלים הלבנים" ובמהרה תמצאו את עצמכם בגן עדן מרהיב היחיד מסוגו בארץ. המעיין עצמו חבוי בין העצים והמפלים זורמים במרחק הליכה ממנו. הגיעו למקום עם נעליים סגורות שמתאימות לטיולי מים והצטיידו בסנדלים קשיחים לטבילה בקרקע סלעית. כיוון שזרימת המים במקום חזקה מאוד, שימרו על בטיחות הילדים בעת הטבילה במעיין. המסלול עצמו מציע פינות חמד קסומות לפק"ל קפה או לפיקניק משפחתי. אפשר למצוא בו גם מקומות נסתרים מן העין שמאפשרים התבודדות מרגיעה במדיטציה שלווה.

מסלולי טיול בעמק המעיינות

בריכת גדעונה בנחל חרוד

מחפשים מקום לבילוי עם קטנטנים? בואו ליהנות מטבילה במעין במקום מסודר ונקי? כתבו בוויז "חורשת גדעון" ותגיעו לבריכת גדעונה המדהימה, השביל הרגוע בנחל חרוד ומתקני פארק החושים הייחודי והאהוב על הילדים שנמצא לאורכו של הנחל. הבריכה עצמה היא נביעה טבעית בתוך בריכת אבן נוחה לגישה ונעימה לטבילה. כיוון שהמים בה אינם עמוקים כלל היא בטיחותית גם לקטנטנים. הבריכה עצמה נקייה ושמורה והמקום מטופח ונעים.

פארק המעיינות

לא נגזים אם נאמר שפארק המעיינות הוא אחד מאתרי החובה בעמק המעיינות, ואחד המקומות הטובים ביותר למצות את חוויית המעיינות המיוחדת ביותר בארצנו. מדובר בפארק רחב ידיים והכניסה אליו היא ללא תשלום. ניתן לשכור במקום אופניים, או קלאב קאר (רכב חשמלי ירוק) ולהגיע בקלות לכל הפינות הקסומות שבפארק. כל אחד יכול למצוא בפארק המעיינות את הפינה השלווה והרגועה שלו ואת המעיין אליו הוא מתחבר או לדלג בין המעיינות בטבילות מרעננות ונעימות ולעצור לפיקניק באחת הפינות המוצלות. פארק המעיינות מציע מסלולי הליכה נעימים בין העצים ושבילי רכיבה נוחים לכל המשפחה. לא משנה מה תחליטו – אל תוותרו על הביקור בפארק ועל האפשרויות המדהימות שהוא מציע.

מעיינות בעמק המעיינות

טבילה אחרונה ודי

מתקשים לעזוב את עמק המעיינות? אנחנו לגמרי מבינים אתכם. מדובר בגן עדן של ממש, ושפע המעיינות בו הוא בונוס אמיתי לחובבי טיולי המים באשר הם. בעונות הקיץ החמות המעיינות הנובעים של עמק המעיינות מושכים אליהם מבקרים רבים, ולכן אם אתם רוצים פרטיות, שקט ושלווה, מומלץ מאוד שתגיעו אליהם בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות בין הערביים. כך או כך מובטח לכם בילוי מימי מושלם, טבילה מרעננת ומענגת והנאה מרבית מיופיו ומעוצמתו של הטבע.

והכי חשוב – נקו אחריכם, שימרו על הטבע נקי מפסולת מאשפה. אם אין פחים, קחו אתכם את השקיות לרכב. תיהנו!