fbpx

חורף ירוק ופוטוגני - מסלולי טיול בפארק המעיינות

העונה היפה לטייל בפארק המעיינות

הימים מחשיכים מוקדם, הטמפרטורה בחוץ צונחת ולטבע, כמו תמיד, יש קצב משלו. עונת החורף היא ללא ספק אחת התקופות היפות והמוצלחות ביותר לבקר בהן בעמק המעיינות, המתמלא מעיינות ונחלים שופעים וירוק מכל עבר. הכירו את מסלולי הטיול שחייבים לבקר בהם בעמק.

עין שוקק – פארק המעיינות

עין שוקק, או בשמו הנוסף "הג'וסק", נחשב אחד המעיינות הצלולים ביותר שיש לנו כאן בעמק, כמו גם הגדולים ביותר, הכולל בריכה גדולה ומסלול רטוב היוצא מהבריכה לעבר בריכת הטחנה, ואורכו כ-300 מטרים. כמו הרבה מעיינות ייחודיים בעמק, כדי להגיע אליו תצטרכו לחנות את הרכב בקרבת מקום ולהגיע ברגל, באופניים, או באמצעות רכבי גולף שניתן להשכיר במקום.

המסלול בדרגת קושי קלה ומשך הטיול במסלול אורך כשעה וחצי, תלוי בקצב ההליכה שלכם ומספר ההפסקות שתבחרו לבצע לאורכו. הטיפ שלנו – תעשו הפסקות! זמן נהדר ליהנות מהנוף ואחד מחברתו של השנייה. אם אתם לא חובבי פיקניק על מחצלת, ליד בריכת הטחנה תמצאו גם שולחנות מסודרים לרווחת המבקרים.

המסלול נגיש לבעלי מוגבלויות עם שביל עפר הנמצא ממש ליד הנחל, ואם ברשותכם חברי משפחה על ארבע, ניתן להגיע למסלול גם עם כלבים.

עין שוקק בפארק המעיינות

 

מסלול פארק המעיינות

פארק המעיינות נחשב אחת האטרקציות המרכזיות בעמק והוא בגדר ביקור חובה למטיילים ומשפחות חובבי טבע וציפורים. העמק נמצא על נתיב הנדידה העולמי של הציפורים, לכן מושך אליו מגוון תיירות ותיירים על שתיים מכל העולם, במיוחד בגלל בריכות הדגים המספקות לציפורים מזון רב וכן בשל תנאי מזג האוויר הנוחים בעמק.

הפארק כולל בתוכו את המעיינות עין מגדל, עין שוקק, נחל הקיבוצים ועין מודע, הנובעים למרגלות חלקו הזקוף של הגלבוע. הכניסה לפארק אינה כרוכה בתשלום וישנו חניון מסודר בצמוד לכביש העוקף של גן השלושה. מכיוון שלא ניתן להיכנס לפארק עצמו עם רכב, תוכלו לשכור במקום אופניים או רכב חשמלי לנסיעה עצמית של עד שמונה נוסעים. אם תרצו לעבור בקלות ובמהירות בין המעיינות, תוכלו להשתמש בשאטל היוצא מדי שעה וחצי ועובר בין המעיינות. קחו בחשבון כי הנסיעה ברכב החשמלי ובשאטל כרוכה בתשלום.

המסלול מתאים במיוחד גם לימות החורף הקרירים, בהם תוכלו ליהנות ממראה המעיינות השופעים, לנסוע באופניים או ללכת ברגל בשבילים הירוקים והפורחים. לאורך הפארק תמצאו גם מגוון פינות ירוקות המתאימות לפיקניק חורפי בחיק הטבע.

השכרת אופניים ורכב חשמלי בפארק המעיינות

 

עין מודע – פארק המעיינות

עין מודע נמצא קרוב לקיבוץ רשפים שבעמק המעיינות והוא המרוחק ביותר מבין המעיינות הקרובים לחנייה של הפארק. ישנה אפשרות לחנות בחניה מסודרת בקרבת מקום, במרחק כ-10 דקות הליכה בלבד ולעבור דרך חורשה ירוקה יפהפייה.

בעבר שמר המעיין על צורתו הטבעית והגולמית, וכיום המעיין תחום באבנים, ישנו כביש גישה מסודר ומקומות חניה מסודרים לטובת המבקרים במקום. הגישה למעיין נוחה הודות למדרגות הנמצאות במספר נקודות והכניסה למים מותאמת גם לילדים. לרווחת המבקרים והמטיילים ישנם שולחנות קק"ל הפזורים מסביב למעין ונמצאים בתוך חורשת אקליפטוסים מדהימה.

כדי ליהנות מהשקט והשלווה שיש למקום להציע, מומלץ במיוחד להגיע באמצע השבוע, בימים בהם תנועת המבקרים דלילה יותר. בסופי השבוע פוקדים את המקום מבקרים רבים ותושבי המקום, לכן מומלץ להגיע מוקדם למדי בבוקר או בסוף היום, כאשר מתחיל להחשיך.

 

אם בחרתם להגיע לטיול בעמק המעיינות דווקא בעונת החורף, תיהנו מנופים ירוקים במיוחד ואפשרות לחוות את המעיינות בגרסה ייחודית ושונה בהשוואה לימי הקיץ החמים. ימי החורף הקרירים מאופיינים בתנועה דלילה יותר של מבקרים ומטיילים, מאפשרים לנצל את חלקת הטבע היפהפייה לטובת בילוי שקט וליהנות משפע המעיינות בסביבה כמעט לבדכם. חובבי הפיקניקים מביניכם ימצאו שמדובר בעונה הנפלאה ביותר לגלות בה את משאבי הטבע המופלאים של העמק. רק לארוז סלסלה מלאה בכל טוב ולצאת לחפש את הספוט הכי פוטוגני בסביבה. תיהנו!