fbpx

ביכורי גן גורו לשנת תשע"ה

ביכורי גן גורו לשנת תשע"ה


בחג השבועות נהוג להציג את התוצרת החקלאית וגם את ביכורי התינוקות.

כמדי שנה, גם הפעם התברכנו בגן גורו במגוון רחב של ילודים ממינים אוסטרליים שונים בינהם חיות הכיס, בעלי הכנף המיוחדים והיונקים השונים. אז מיהו הדור הצעיר שהצטרף למשפחתינו הענפה בתקופה האחרונה?

במתחם הקנגורו

להקת הקנגורו הגדולה שלנו לא מפסיקה להתרבות. שני גורים "בוגרים" יחסית (כבני 9 חודשים) כבר יוצאים לעיתים מכיס אימם. ניתן לראותם מסתובבים במתחם הקנגורו, נהנים מליטוף והאכלת המבקרים, וכשרוצים קצת שקט ופינוק, חוזרים לכיס אימם הרך והמפנק.

בנוסף, ניתן לראות בקרב נקבות הלהקה לא מעט כיסים מלאים, כך שאנו מצפים בתקופה הקרובה להצצתם של גורים נוספים שלאט לאט גם יגדלו, יתחזקו ויעיזו לצאת מהכיס אל המרחב הפתוח שלנו.

קנגורו "ביטונגיה זנב מברשת"

קנגורו זה מכונה גם קנגורו חולדה וזאת בשל גודלו המקנה לו דמיון לחיה זו. קנגורו קטנטן ומתוק הנמצא כיום בסכנת הכחדה חמורה.  אנו גאים מאוד ביכולתינו לעזור למין זה לגדול ולהתרבות בגן גורו וכך גם בעולם. גור אחד חמוד וקטן יצא מכיס אימו לפני כשבועיים ובימים אלו ניתן לראותו בתצוגה יושב בבטחה ליד אימו וגם יונק ממנה.

קזואר

הקזואר הוא עוף גדול מאוד הנמצא גם הוא בסכנת הכחדה. גם בתחום זה אנו גאים בהצלחתינו לעזור למין מיוחד זה להתרבות. בשנים האחרונות נפרדנו משלושה אפרוחים גדולים, לאחר שהיו בוגרים מספיק הועברו לסביבת מחייה בטוחה וטובה בגני חיות באירופה.

צפריית הלורים

תוכי הלורי הצבעוניים והמרהיבים בצפרייה שלנו כבר הספיקו לעמוד על ראשם וכתפיהםשל מבקרים רבים כדי לאכול משיפודי הפירות העסיסיים. בימים אלו ניתן לראות בלהקת הציפורים גוזל צבעוני אחד שכבר למד לעוף, ואנו ממתינים בציפייה רבה לבקיעת הביצים הנוספות שנמצאות בתיבות הקינון.

עיזים ננסיות בחצר האוסטרלית

בחצר האוסטרלית נהנות להן קבוצה לא קטנה של עיזים ננסיות. בשבועות האחרונים חווינו המלטות של שני גדיים חמודים, ואלו כבר מסתובבים עם העדר ומקבלים את פני המבקרים. עיזים נוספות נמצאות לקראת סוף הריונן ואנו מצפים להמלטות נוספות בקרוב. עונת הקיץ היא גם עונת ההמלטות של העיזים, ובשנה שעברה מבקרים ברי מזל זכו לראות המלטות בלייב! זכורה לנו היטב קבוצת מבקרים שבאו לחווית סיור הלילה עם לינת השטח וזכו לצפות בפלא המדהים הזה ממש ברגע האמת. התוספת המיוחדת הזו, הפכה את הביקור שלהם למרגש במיוחד.

חג ביכורים שמח!

כן ירבו!